| Læs forige artikel :: Læs næste artikel |
| Skribent |
Indlæg |
Mr.Mylon Webmaster

Medlem siden: Onsdag 12 Juli , 2006 23:44 Indlæg: 99 Lokalitet: København
|
Skrevet: Tirsdag 01 August , 2006 13:52 Emne: Lysserødt til mænd ? |
|
|
Det kan godt være stedet/miliøet, men da jeg var ung, var der visse farver en fyr bare ikke gik med. Lysserød var en af dem. Fyre der gik med lysserød måtte enten haft et uheld med vasketøjet, være tvunget af sin mor til at gå med tante annas fejlagtige gave, eller en søsters/kusines aflagte tøj. Hvis vedkommen gik med det af egen fri vilje kunne der kun være en årsag, vedkommende måtte være bøsser.
Nå jeg idag bevæger mig rundt i gadebilledet, ser jeg ofte mænd og unge fyre i lysserødt. En lysserød skjort har man altid kunnet slippe afsted med, men nu ser jeg fyre gå i lysserøde sko, t-shirts, kasketer, bukser og meget andet. Og det er alle typer mænd jeg ser i lysserødt.
Om det er moden der har skiftet, eller et kulturelt fænomen, ved jeg ikke. Men moden har nok en del at skulle have sagt. I starten lagde jeg først mærke til at unge 2.generations indvandere brugte lysserøde farve. Og det med stor selvtillid, og med en stærk maskulin efekt. Om det bare er et tilfælde at jeg først lagde mærke til det blandt 2.generations indvanderne ved jeg ikke, men jeg kunne fristes til at tro at forskelle iden kulturelle bagrund blandt dansker og nydanskere måske kan være årsag til at visse udviskes, efterhånden som kulturene blandes. Jeg ved ikke om den signalværdi omkring lysserødt jeg voksede op med, blot er et vestligt fænomen, og at andre kulture har et andet syn på farver. Hvis dette er tilfældet er det jo herligt at verden bliver mindre.
Om det blot er et modefænomen, eller en samfundsdrejning i holdningen til hvad mænd kan og må gå i, skal jeg ikke kunne sige. Men jeg håber da på det sidste. Jeg har måske været blind, og ikke lagt mærke til at mange fyre går i lysserødt. _________________ Med venlig hilsen
Mr.Mylon
[Webmaster] |
|
| Til sidens top |
|
 |
FreeMannWorld medlem

Medlem siden: Fredag 21 Juli , 2006 17:43 Indlæg: 18 Lokalitet: København
|
Skrevet: Mandag 14 August , 2006 01:35 Emne: |
|
|
| Jeg mener nu der er helt fint at mænd gøre som de har løst til! Pige gøre da hva de har lyst til ik? Men det er regtigt når mænd gøre noget som andre mænd ikke gør, så bliver vi sku stemplet påforhånd som bøsser........Hva sker der kan man ikke bare have lov til at være anderledes? hmmmm well ikke som mand bahhh sådan noget en mærklig holdning folk har.... Men jeg vil dov stræke mig så langt at sige at Mange mænsker i verden har ikke lært en skid, af hva der er sket i gennem tiderne... Relgion,Krig,Hæksejagt,osv.... Folk har så ondt af Jøderne (Mig med) men de skelte sig og så ud mængten, og hva med sorte bare for de ikke er som hvide skal de pato være mindre vær en hvide, jeg tro nok i ved hvor jeg vil hen!!! Bare fordi man ikke Føgler mængten så er man abnomal eller andre ting som man nu ikke er.... Jeg er sku værkene bøsse eller trans eller som folk nu en gang har at sige/skrive om min påklædning... Jeg er bare træt af det tøj man kan få til mænd generalt ikke fordi det er grimt men forde der er for lidt varisioner i det!!!! |
|
| Til sidens top |
|
 |
Jatta Nyt medlem

Medlem siden: Mandag 21 August , 2006 15:01 Indlæg: 4 Lokalitet: Norge
|
Skrevet: Tirsdag 22 August , 2006 16:53 Emne: |
|
|
| Jeg mener at menn må kreve sin rett til å gå med det som de har lyst til. Det gjør jo alle jenter. De har overtatt både dress og smoking og slips som var mannens plagg. Det samme er bukser som var mannens plagg før.... uten at noen synes det er rart. De kan også bruke alle de farger de vil og i de villeste kombinasjoner. Dette er fullt ut akseptert, men er det ikke på tide at vi også får de samme muligheter?? Mannens tilbud i butikker er de samme kjedlige og fargeløse som de har vært i mange mange år. Nei stå på gutter og kle dere i det dere vil |
|
| Til sidens top |
|
 |
Mr.Mylon Webmaster

|
Skrevet: Lørdag 26 August , 2006 23:55 Emne: |
|
|
Surfede lidt rundt på nettet da jeg stødte på en lille quiz ( http://www.gurl.com/play/quizzes/pages/0,,671060,00.html )
Det første spørgsmål lyde:
| Citat: | 1. In the early 1900's in America, the color pink symbolized masculinity.
True or false
|
Jeg svarede True og fik svaret
| Citat: | Correct!
And blue was considered a delicate, feminine color! Times have changed. |
 _________________ Med venlig hilsen
Mr.Mylon
[Webmaster] |
|
| Til sidens top |
|
 |
freestyler Redaktør

Medlem siden: Lørdag 27 Januar , 2007 13:45 Indlæg: 10
|
Skrevet: Lørdag 27 Januar , 2007 13:55 Emne: |
|
|
| Mr.Mylon skrev: | Surfede lidt rundt på nettet da jeg stødte på en lille quiz ( http://www.gurl.com/play/quizzes/pages/0,,671060,00.html )
Det første spørgsmål lyde:
| Citat: | 1. In the early 1900's in America, the color pink symbolized masculinity.
True or false
|
Jeg svarede True og fik svaret
| Citat: | Correct!
And blue was considered a delicate, feminine color! Times have changed. |
 |
Det var meget pudsigt. Det anede jeg ikke. Jeg synes nu det er meget feminint med lyserødt, men det er nok også fordi man får det ind med modermælken. |
|
| Til sidens top |
|
 |
Mr.Mylon Webmaster

|
Skrevet: Lørdag 27 Januar , 2007 13:59 Emne: |
|
|
Ja.. den slags har nok en held del mere med opdragelse/kultur at gøre end vi går og tænker over.
Men er da et slående eksemple på hvordan ting kan ændre sig .. og at ting vi opfatter på en måde, kan opfattes lige omvendt andet steds i verden _________________ Med venlig hilsen
Mr.Mylon
[Webmaster] |
|
| Til sidens top |
|
 |
freestyler Redaktør

Medlem siden: Lørdag 27 Januar , 2007 13:45 Indlæg: 10
|
Skrevet: Lørdag 27 Januar , 2007 14:08 Emne: |
|
|
| Mr.Mylon skrev: | Ja.. den slags har nok en held del mere med opdragelse/kultur at gøre end vi går og tænker over.
Men er da et slående eksemple på hvordan ting kan ændre sig .. og at ting vi opfatter på en måde, kan opfattes lige omvendt andet steds i verden |
Ja, som feks på Fiji synes de det er helt naturligt med mænd i nederdel. |
|
| Til sidens top |
|
 |
Mr.Mylon Webmaster

|
Skrevet: Lørdag 27 Januar , 2007 14:12 Emne: |
|
|
| Citat: | | Ja, som feks på Fiji synes de det er helt naturligt med mænd i nederdel. |
Jeps ... selv turisterne går i dem
Skig følge eller land fly ..
SjovtSjovt at bare fordi man er på ferie så er det ligepludseligt helt naturligt at gå sådan klædt, selvom man derhjemme aldrig ville gøre det, syntes det er et godt eksemple på hvormeget det omgivende samfund har indflydelse på hvordan man går klædt.. _________________ Med venlig hilsen
Mr.Mylon
[Webmaster] |
|
| Til sidens top |
|
 |
|
|
Du kan ikke skrive nye artikler in this forum Du kan ikke svare på artikler i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke deltage i afstemninger i dette forum
|
|
|